Kaffena är i princip de samma. Kvalitén är precis lika bra. Kärleken till råvaran och hantverket är oförändrad. Vi har bara gjort det enklare och tydligare för kunden. Och tagit förpackningarna till en ny nivå!
House. Flavours. Farmers. Prime. Där har du våra fyra kaffeserier.
HOUSE är lite som ”husets vin” – det är okomplicerat och riktigt bra kaffe som vi är stolta över och där alla alltid kan hitta en smak de gillar. Stora och små förpackningar, både hela bönor och malet. Gamla trotjänare som Fika och La Bomba har fått sällskap av Dark Knight och den nygamla Perduras. Brygg- och espressoblandningar att lita på och njuta av helt enkelt!
FLAVOURS är den stora nyheten, singlar som nu finns hela året! Namnet och smaken är desamma året runt, men innehållet skiljer sig åt något beroende på säsong. Helt enkelt för att vi alltid vill ha färskt kaffe och allt kaffe skördas vid olika tider på året. Sweet Serenity. Delicious Days. Bold statement. Lika goda och personliga som de låter. Etiketterna har ny design, men du känner igen dig i färg- och form.
FARMERS. Som namnet säger vill vi här lyfta fram producenten, de som odlat, drivit upp och skördat. De som verkligen kan det där med bra kaffe! Dessa kaffen finns i mindre upplagor och enbart under begränsade perioder. Namnen? Samma som på producenten förstås!
PRIME är top of the pops. Grädden på moset. Juvelen i kronan. Helt enkelt våra mest exklusiva och speciella kaffen. De lanserar vi bara ibland, 3-4 gånger per år, när vår inköpare hittar lotter med kaffe utöver det vanliga. Vi rostar en liten mängd med stor omsorg och paketerar med guldetikett. Det är lite lyx och det är så vi vill att det ska kännas, för den som vill ha dessa kaffen vet att det är något alldeles extra.
FÖRPACKNINGEN För oss är det så mycket mer än bara en påse att forsla kaffe i på ett bra sätt, det är första känslan och intrycket av vår produkt. Av den anledningen är vi så glada att nu, efter ganska lång tid av tester och funderingar, få visa upp de nya påsarna! Materialet har en lite sträv, skön yta som blir en fin kontrast till de blanka, mjuka etiketterna (ja, vi lägger ner en hel del tid på att känna på påsarna…). Designen på etiketterna är delvis ny men har fortfarande ett färgspråk som symboliserar den övergripande smakprofilen på kaffet. Nu är alla våra påsar vita med mjuka, gröna kullar på sidorna som symboliserar kaffets ursprung - frodiga och välmående odlingar runt ekvatorn. Självklart är miljön också extremt viktig när vi väljer material, en stor anledning till att vi nu bytt. Tillsammans med Wipak, en leverantör vi jobbat med många år och har stort förtroende för, har vi tagit detta först steg mot en mer miljövänlig påse. Vi jobbar vidare med tester av ett ännu bättre alternativ och så fort det är klart kommer vi byta igen, till en monoplast. Designen kommer vi dock ha kvar, och strukturerna – de gillar vi så mycket!
Alla kaffen i vår portfölj hittar ni i webshoppen, hos våra återförsäljare och i våra kaffebarer. Vill du också bli återförsäljare eller servera vårt kaffe? Hör av dig till oss på info@johanochnystrom.se
KONTAKT
Catrine Gyllensten Brand Manager
catrine.g@johanochnystrom.se
Lisa Blomberg Head of Brand & Marketing
lisa.b@johanochnystrom.se
Bilder och mer info hittar ni på www.johanochnystrom.se/press/news
Först ut i vår serie Farmers är kaffet från Graciano Cruz, som som tidigare gått under namnet Pineapple Thief. Det är av varieteten Yellow Catuai och en återkommande storfavorit i vårt sortiment sedan många år tillbaka.
Sweet Serenity är en av de nya kaffena i serien Flavours. Du hittar toner av mjuk mjölkchoklad, smakrika bär och söt frukt vilka tillsammans utgör en fin balans i smak och upplevelse. Detta kaffe finns både som hela bönor och malet om 250 g och vi förväntar oss att det blir inget mindre än en succé!
Påsens nya design följer vårt grafiska manér som fått sig en uppdatering under senaste året. Den taktila känslan av både sträv och glansig lack ger en otroligt härlig fingertoppskänsla. Plus att våra termotryck (trycker vi gör i direkt på påsen i produktionen där du hittar ursprungsinformation, EAN, rostmästare och bäst före datum) har aldrig sett så skarpa ut.
VI ÄLSKAR KAFFE
Och vi vill att du ska känna likadant. Vi, det stora lilla kafferosteriet, drivs av att kaffet hela tiden ska smaka godare, kännas roligare och bli bättre. Vi rostar kaffe som utmanar både kaffeindustrin och oss själva, varje dag. En förutsättning för det är våra långsiktiga och nära relationer med några av världens bästa kaffeodlare. Människor lika dedikerade som vi. Som också vet hur viktigt ekosystemet är för kvaliteten och framtiden. Resultatet är bättre kaffe, för alla.
KONTAKT
Catrine Gyllensten Brand Manager
catrine.g@johanochnystrom.se
Lisa Blomberg Head of Brand & Marketing
lisa.b@johanochnystrom.se
Bilder och mer info hittar ni på www.johanochnystrom.se/press/news