FAQ

PRODUKT & BESTÄLLA

Våra bryggblandningar och espresso rostar vi varje dag på ett rullande schema utefter efterfrågan så det kommer säkerligen finnas påfyllt i lager igen i morgon eller övermorgon! Kika tillbaka snart igen så skall det säkert finnas! Eftersom innehållet i blandningarna roterar under året beroende på vilka ursprung som är i säsong så går dessa kaffen alltid att köpa.

Våra Seasonal Origins rostas också så fort det börjar se tomt ut på hyllan men där har vi ju alltid en viss mängd råkaffe att förhålla oss till. Det innebär ju då att våra Seasonals en dag tar slut-slut. Skicka ett mail till oss på webshop@johanochnystrom.se om du vill dubbelkolla, och annars kan vi tipsa om ett nytt kaffe i säsong som har liknande smakprofil.

Tyvärr inte, våra Seasonals säljs endast som hela bönor. Om du däremot shoppar i nån av våra kaffebarer kan de såklart mala det åt dig, eller så är det dags att investera i en kvarn?

Tyvärr inte men om du exempelvis beställer en espressolåda eller en brygglåda, levereras dessa i extra snygga kartonger.

När du lagt en beställning ska det komma en beställningsbekräftelse på en gång per mail eller SMS om du har valt det som aviseringsalternativ. Om du inte får det inom ett par minuter så är du välkommen att höra av dig till webshop@johanochnystrom.se så kan vi hjälpas åt att se hur det hela ligger till.

Vill du stoppa en order eller göra ändringar i den behöver du kontakta oss på webshop@johanochnystrom.se. Gör detta så fort som möjligt eftersom vi har en snabb orderhantering. Har paketet redan packats har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller stoppa ordern.

Vi rostar olika saker varje dag. Ring oss så berättar vi gärna. +46 8 530 22 440

FRAKT & LEVERANS

I dagsläget har vi DHL Service Point som alternativ men vi kikar kontinuerligt på hur vi skall kunna erbjuda ännu fler leveransalternativ!

Vi packar oftast alla ordrar inom 24 h och när din order skickas från vårt rosteri får du en leveransbekräftelse via mail eller per SMS. I denna finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan klicka på för att spåra din försändelse.
Du kan även klicka på spårningslänken i din orderbekräftelse du fick på mail för att se var i leveransprocessen ditt paket befinner sig.

Hur mycket frakten kostar beror på vad du har handlat, var du bor och hur du vill få ditt paket levererat. I Sverige och Finland är det fraktfritt till ombud för alla ordrar över 300 kr. Frakten är annars 50 kr till ombud för alla ordrar under 300 kr. Den extra fraktkostnaden ser du i kassan när du beställer. För övriga länder, läs vår fraktpolicy för fullständiga priser.

Paketen ligger generellt kvar hos ombud i 2 veckor sen returneras de till oss och vi kontaktar dig. Vill du annullera din order tar vi en avgift på 100 kr för frakt + returfrakt samt administrationskostnader och returnerar resterande belopp på samma sätt som du betalat.

All fakturabetalning administreras av Klarna och deras fakturor skickas per mejl. Har du inte mottagit din faktura kan du gå in på Klarnas hemsida eller ladda ner deras app för att se din faktura där.

Kika i vår fraktpolicy så ser du listan över vilka länder vi skickar till.

För tillfället, pga Covid19 så har vi pausat upphämtningen på rosteriet, men vi kickar igång den så fort vi känner att det känns safe. Det kommer då finnas som ett alternativ i kassan.

BYTEN & RETURER

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA – lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Skicka ett mail till webshop@johanochnystrom.se med ditt ordernummer och beskriv vilken eller vilka produkter du vill returnera så hjälper vi dig. Våra fullständiga köpevillkor hittar du här. Vi bjussar på returfrakten.

Inga problem! Så länge din order inte är packad kan vi enkelt ändra i den! Skicka ett mail till webshop@johanochnystrom.se så ser vi till att hjälpa dig!

Om du har fått fel produkter eller att det saknas produkter i din beställning, kontakta oss på webshop@johanochnystrom.se inom 7 dagar från mottagen order och ange ditt ordernummer samt vilka produkter som saknas och vad som blev tokigt. Vi kommer göra allt vi kan för att rätta till din beställning så snabbt det bara går.

Har du handlat i någon av våra fysiska butiker så är det även där du gör din reklamation eller retur. Gå helt enkelt tillbaka till den butik där du köpte dina kaffeprylar så kommer du att få hjälp med din retur eller reklamation!

JOHAN & NYSTRÖM

Det vore ju jättetrevligt! Kolla in vår jobbsida om vi har några lediga tjänster!

Varje bars öppettider hittar du lättast på google, genväg dit hittar du här.

Johan är vi allihopa.

Va kul! Hoppa över till vår B2B-sida för att läsa mer eller kan fylla i formuläret direkt!

Kaffeförpackningar och källsortering är en klurig fråga som det tyvärr inte finns någon perfekt lösning på än.
Den grå kaffepåsen läggs i hushållssoporna som går till förbränning. Även fast det kan verka sämre än vår andra vita påsar (som enbart är i olika plaster och källsorteras som plast), så tycker vi att detta i realiteten är en påse med mindre miljöpåverkan.
I den grå förpackningen har vi halverat mängden plast och bytt ut den mot papper. Papper är ju ett förnyelsebart material, medan fossilbaserad plast inte är det. Tyvärr måste vi fortfarande använda en del plast i påsen då det idag inte finns alternativ till plast för att hålla förpackningen helt syretät. Det är ett måste för att behålla kvaliteten och smakerna på kaffet. Genom att också använda papper i påsen har vi dock kunnat göra plasten så tunn som möjligt.

Att halvera mängden plast i förpackningen var en förändring vi kunde göra idag, men vi arbetar ständigt med våra leverantörer för att hitta ännu hållbarare alternativ och material!

Har du fortfarande en fråga?