Kundtjänst

Kundtjänst

Har du kaffe- eller te- relaterade frågor? Vill du bli eller är intresserad av att bli företagskund skriv gärna vart i landet du är lokaliserad så vi vet vilken säljare som ska kontakta dig!

Villkor

Betalningsmetoder
Vi använder oss av Klarna Checkout samt kortbetalningar via Adyen. För mer information om detta se vår kundtjänstsida.
Leveranstider
Vi försöker alltid skicka dina varor inom 1-2 arbetsdagar. Är det så att något är slut så kontaktar vi dig så fort vi kan.
Frakt och leverans
Vi använder oss av DHL Service Point för samtliga paket som levereras från vår Webbshop.
Allmänna villkor
Klicka här för att komma till vår sida om köpvillkor.

Retur & Byten

Returer i köpvillkoren
Säkerhet Vi kommer säkerställa att uppgifter som lämnas eller data som överförs i samband med köp eller besök hos oss behandlas på ett säkert sätt. Därför samarbetar vi bara med seriösa betalningspartners för att skydda dig som kund. När du handlar något hos oss kommer dina uppgifter lagras och behandlas i digitalt format. Vi ansvarar för att uppgifterna lagras och behandlas på ett säkert sätt i enighet med personuppgiftslagen. Användning av informationstexter Använd denna information på dokument som skickas till kunden i samband med köp/beställning. Exempelvis ordersedel som skickas till kunden med beställningen eller e-postmeddelande "Din orderbekräftelse från Johan & Nyström" som skickas till kunden.
Alltid 14 dagars ångerrätt
Du har alltid 14 dagars ångerrätt hos Johan & Nyström AB. Tiden räknas från det att du mottagit beställda produkter. Om du vill utnyttja din ångerrätt, vänligen kontakta oss via telefon: 08 530 22 440. 7 dagars bytesrätt - Fri returfrakt! Du har rätt att byta produkt under 7 dagar från det att produkten levererats till dig. Vid byte av produkter får du ett i tillgodohavande hos oss som du kan använda för ett nytt köp. Reklamation Hos Johan & Nyström AB har du som privatperson alltid 3 års reklamationsrätt. Reklamationsrätten gäller ursprungligt fel och ger dig som kund fri retur till oss. Om du upptäcker ett fel i en produkt som du köpt av oss så skall du höra av dig snarast möjligt på telefon: 08 530 22 440. Returförfarande Kontakta alltid oss vid retur av produkter, kom ihåg att emballera produkterna så att de är skyddade vid transporten. Använd följande returadress vid returer: Johan & Nyström 146 41 Stockholm Sverige Fullständiga köpvillkor Denna köpinformation utgör inte villkor för att handla på https://www.johanochnystrom.se. Fullständiga köpvillkor finns här.

Faq

Finns alla varor i lager?
Vi rostar kaffe varje vecka, är det så att någon produkt inte finns i lager så kommer vi kontakta dig som kund så fort vi har möjlighet.
Kan jag avbeställa eller ändra min order?
Självklart kan du som kund höra av dig om du vill göra någon ändring i din order eller om du vill avbeställa din order.
Vad gör jag med min faktura vid retur?
Genom Klarna så kommer vi göra en kredit om du valt att returnera ditt kaffe. Dina pengar kommer sättas tillbaka på kontot inom 2-3 arbetsdagar efter att varorna returnerats till vårt rosteri och lager i Länna
Kontakt